«Що є – те є»: відновлення світлофорів доведеться довго чекати

У Гадячі, на площі Миру, в районі великого кругу, світлофори перестали функціонувати ще 13 квітня. Тоді, увечері, там сталася ДТП – водій не впорався з керуванням авто та врізався в електроопору.

З того часу вже минув понад місяць і скарг від громадян щодо відсутності пристроїв для регулювання руху стає все більше, адже як водіям, так і пішоходам з ними було зручніше.

Нагадаємо, світлофори встановили ще у 2016 році і тоді, пам’ятаємо, не усі гадячани схвально віднеслись до цього, оскільки вважали, що без них було краще – усі знали, «як їхати, і коли йти». Тепер же ситуація виявилась зовсім протилежною і місцеві запитують: «коли ж нарешті відновлять роботу світлофорів на кругу?».

Якщо мислити логічно, то відшкодовувати збитки щодо електроопори мав би винуватець ДТП. Але нещодавно ми натрапили у Єдиному державному реєстрі судових рішень на справу даної особи і про відшкодування там мови не йшлося.
Із судової справи стало відомо, що 6 травня суддя Гадяцького райсуду розглянув адміністративну справу щодо уродженця м. Гадяч, працюючого ТОВ «Укртрансміст» – стропальник, за ст. 124 КУпАП.
У матеріалах провадження зазначено, що 13 квітня, о 21:28, чоловік керував автомобілем ВАЗ 211140 і на перехресті пл. Миру та вул. Полтавська, не вибрав безпечної швидкості руху, не впорався із керуванням та допустив наїзд на електроопору, внаслідок чого автомобіль та електроопора отримали механічні пошкодження, чим порушив п. 12.1, 12.2, 12.3 ПДР. Водій в судовому засіданні свою вину визнав у повному обсязі. Суд визнав його винним у вчиненні правопорушення та піддав стягненню у вигляді штрафу 850 грн та судового збору в сумі 605,60 грн. А от щодо відшкодування збитків – у судовій справі нічого не зазначено.

Тож ми звернулися за коментарем до директора МКП «Комунсервіс» Андрія Москаленка, оскільки дані світлофори на балансі саме цього підприємства.

«Віктор Власенко, директор ТОВ «Промприлад», що займається у нас також вуличним освітленням, підрахував, скільки потрібно коштів для відновлення роботи світлофорів – це приблизно 50 тисяч гривень. Ми відправили лист про відшкодування збитків на адресу того хто здійснив ДТП, але коли і як це відбудеться – не можу сказати. Наразі, що є – те є».

Загалом, із розмови нам стало зрозуміло, що на відновлення світлофорів нам доведеться чекати ще довго, тож водіям варто повторити ПДР.

Перехрестя з круговим рухом, де черговість проїзду визначається сигналами світлофора, вважається регульованим. На такому перехресті знаки пріоритету не діють.
Та у разі ж вимкнення світлофора, перехрестя вважається нерегульованим і водії повинні керуватись правилами проїзду нерегульованих перехресть та установленими на перехресті відповідними дорожніми знаками.
Але саме у цьому місці, дорожні знаки ПДР, які б вказували на те, що це взагалі перехрестя, чи перехрестя з круговим рухом – відсутні. Принаймні знаку 4.10 «Круговий рух», що вимагає об’їзду клумби (центрального острівця) в напрямку, показаному стрілками на перехресті з круговим рухом – наразі точно там відсутній.
Встановлені лише знаки п.2.1 ПДР «Дати дорогу», а також знаки п.7.8 «Напрямок головної дороги» (у нашому випадку це коло).
Ще у 2017 році, Президент підписав внесення змін до ст. 41 Закону України «Про дорожній рух», відповідно до яких, перевага в русі на перехрестях, де організовано круговий рух, надається транспортним засобам, які вже рухаються по колу.
Але є нюанс – згідно ПДР, перехрестя із круговим рухом є тільки таке, перед яким встановлено знак 4.10 «Круговий рух». І наявність клумби або острівця круглої форми не надає перехрестю статус «кругового».

Виходить, що на нашому перехресті є певні порушення, які можна було виправити, встановивши знак «Круговий рух». А до цього, за відсутності світлофорів на великому крузі, водії можуть плутатись під час руху, що може стати причиною ДТП.

Анжела Замотаєва

Джерело