Медіа-контенту для підлітків бракує тем про війну, безпеку та стосунки, – дитяча омбудсменка

Не всі діти розуміють – як трапляється так, що в цивілізованому світі якась країна нападає на іншу. Вони розуміють, що відбувається зараз, але не розуміють, як так сталося

В українському медіа-просторі, рорахованому на дитячу аудиторію,  недостатньо контенту про причини війни, різні види безпеки та міжособистісні стосунки. Про це заявила радниця-уповноважена Президента України з прав дитини та дитячої реабілітації Дар’я Герасимчук lна круглому столі «Як говорити з дітьми зрозумілою для них мовою?», який пройшов в Укрінформі.

Дар’я Герасимчук повідомила, що вона опитала 50 дітей підліткового віку, які одностайно сформулювали три головні теми, яких їм бракує  в українському медіапросторі для кращого розуміння цих явищ.

«Підліткам недостатньо адекватної інформації про війну. Не всі діти розуміють – як трапляється так, що в цивілізованому світі якась країна нападає на іншу. Вони розуміють, що відбувається зараз, але не розуміють, як так сталося. Йдеться про те, що вони недостатньо володіють контекстом історії. Їм не вистачає історичних фактів, розказаних їхньою мовою. Тобто питання історичного контенту для дітей є надзвичайно важливе», – наголосила дитяча омбудсменка.

  • Другою за значущістю та недостатньо висвітленою для підлітків темою є причини різних типів агресії в соціумі, як то: домашнє та сексуальне насильство, булінг, нетолерантне поводження тощо.

    «Підлітки кажуть, що інколи бачать інформаційні алгоритми – що робити і куди звернутися в разі чого, але цього недостатньо. Вони б хотіли більше розуміти, в чому суть, звідки береться агресія і як її можна розпізнати на самому початку. Їх також лякає, що певні категорії людей нібито мають характерні ознаки бути агресивними – це люди з психічними захворюваннями і ветерани. У соціумі вони чують інформацію, мовляв, ветерани повертатимуться і скоюватимуть домашнє насильство. Вони вважають це несправедливим, і що недостатньо розкрито цю тему», – зазначила Герасимчук.

    І третя за актуальністю тема, щодо якої підлітки потребують більше інформації – це міжособистісні стосунки.

    «Сексуальна освіта, статеве виховання, стосунки між людьми, з батьками, однолітками, що може бути в стосунках, а що ні, і якими взагалі мають бути стосунки. У підлітків виникає безліч питань, на які у них немає відповіді. Саме такого українського медіа-контенту не вистачає», – підсумувала Уповноважена з прав дитини.

    На круглому столі обговорювалося, якими мають бути програми для дитячої аудиторії, як війна впливає на дітей та як можна формувати їхню психологічну стійкість. Йшлося також про особливості сприйняття дітьми медіа-контенту. Представники суб’єктів у сфері медіа ділилися досвідом створення програм для дітей та роботи з дитячою аудиторією.

    Джерело