Як змінилися звички медіаспоживання українців: результати дослідження
Джерело: Детектор медіа
На третій рік повномасштабного вторгнення Росії в Україну медіаспоживання українців дещо змінилося. Соціальні мережі залишаються головним джерелом новин для більшості громадян, хоча їхня популярність трохи знизилася. Важливо, щоб українська влада і громадські організації враховували ці зміни у своїй діяльності.
На третій рік повномасштабного вторгнення Росії в Україну медіаспоживання українців зазнало значних змін. Соціальні мережі залишаються головним джерелом новин, хоча їх популярність дещо знизилася. Про це повідомила фахівчиня з моніторингу соцмереж Ольга Снопок.
Джерела інформації
За результатами дослідження, проведеного з 6 травня до 4 червня 2024 року, 73,4% українців отримують новини з соціальних мереж. На другому місці — інтернет (без соцмереж) із майже 60%, а телебачення втратило значну частину авдиторії і зараз ним користуються 42,7% респондентів. Радіо та друковані ЗМІ обирають 22% і 12% відповідно.
Використання соціальних мереж
Найпопулярнішими соціальними мережами для отримання новин залишаються Telegram (78,1%), YouTube (59,5%) та Facebook (44,6%). Також значна частка респондентів користується Viber (42%), Instagram (29,6%) та TikTok (26,8%).
Гендерні та вікові відмінності
Жінки частіше користуються соцмережами (74,9%) та телебаченням (45,4%), тоді як чоловіки віддають перевагу інтернету (65,1%) та радіо (25,4%). Молодь (18–29 років) найбільше використовує соціальні мережі (93,3%), але їх популярність зменшується з віком: серед людей старших за 70 років — лише 34,1%.
Довіра до джерел інформації
У 2024 році українці найбільше довіряють соціальним мережам (47,3%), інтернету без соціальних мереж (43%) і телебаченню (34,1%). Водночас зростає кількість людей, які не довіряють жодному джерелу інформації — таких зараз 15,2%.
Дослідження показує, що українці активно змінюють свої звички медіаспоживання, і ці зміни важливо враховувати під час розробки політик боротьби з дезінформацією та поширення правдивих новин.
Нагадаємо, за даними Kantar Україна, 34% опитаних громадян свідомо зменшили споживання новин.