Депутати хочуть змусити Bolt перереєструватися до Полтави
Колаж
Деякі депутати пропонують перереєструвати естонську компанію Bolt до Полтави, щоби отримувати додаткові надходження в міський бюджет за оренду самокатів
Сьогодні відбулося засідання депутатської комісії із питань містобудування та архітектури. Крім всього іншого депутати обговорили проблему прокату електросамокатів у місті. На думку депутатів, є потреба підписати з операторами прокату самокатів окремий меморандум. Офіційне пояснення у необхідності такого документа — безпека дорожнього руху.
Попередньо було запропоновано ввести наступні обмеження для ТОВ «Рухукр» (бренд Rooh), «Мама Інвест» (бренд Pulse) та «Болт Оперейшнс Україна» (бренд Bolt):
- швидкість до 20 км/год — на всій території міста;
- 15 км/год — паркові зони;
- 5 км/год — вулиця Соборності (на відрізку «Злато місто» — вулиця Конституції) та бульвар Богдана Хмельницького.
Також мають бути встановлені вікові обмеження для користувачів прокату — з 18 років.
Цей список заборон вирішили розширити: виділити зони для електротранспорту, спеціальні місця під парковку, визначити відповідальних осіб, які будуть слідкувати за дотриманням цих норм та зобов’язати ці компанії зареєструватися у Полтаві.
Меморандум мають підписати з одного боку секретар міськради Катерина Ямщикова і кожен з операторів. У разі відмови їм заборонять працювати у Полтаві.
— Ми зіткнулися з тим, що прогрес трохи випереджає законодавство. Якщо почитати ПДР, то самокат відповідає визначенню мопеда. Якщо потужність двигуна понад 3 кВт, це вже механічний транспортний засіб і його треба реєструвати. Ми зі своєї ініціативи самокатчиків не чіпаємо. Але в тих випадках, де порушують правила дорожнього руху або потрапляють в ДТП, є наша реакція. І коли ми з цим зіткнулися, то треба складати документи. Дійшли до того, що самокати підпадають під визначення мопеда. І тут уже накладаються певні обмеження. Відповідальність настає з 16 років, а як бути з тими, хто потрапляє в ДТП в 12 років? Відповідатимуть батьки, але від цього нікому не стане легше, якщо діти будуть травмовані.
Депутат та заступник голови Інспекції по контролю за благоустроєм Віктор Булат прокоментував:
— Ми на комісії вже встановили обмеження для самокатів. І в нас в інспекції немає таких повноважень, щоб ми зупиняли самокат. І, на жаль, немає жодної статті з цього питання. В меморандумі потрібно дописати пункти, якщо будуть вікові порушення чи перевищення швидкості, то буде розірвання договору в односторонньому порядку. І ще ми стикаємося з тим, що самокати паркують не там, де треба. Ввечері привезли, поставили на місце локації, а в обід вони стоять, де завгодно. Їхав, їхав, гроші закінчилися, він встав і пішов, а не доїхав до стоянки. Ми маємо передбачити можливість забрати самокат на штрафмайданчик.
Депутат Денис Поліщук запитав присутніх:
— Оператори займаються бізнесом, а міська рада щось отримує за це? Земельну ділянку вони не здають в оренду, як МАФи нічого не сплачують. Bolt не зареєстрований у Полтавській громаді. Треба дати завдання відповідному управлінню, щоб вони розробили цю можливість.
Цю ідею з перереєстрацією оператора підтримав і депутат Євген Дикань:
— Зараз місто нічого не отримує в бюджет. Ні з лотків, ні з пляжів, ні з самокатів. Тому підхід потрібно змінювати. Це треба робити, люди заробляють гроші, а ми нічого не отримуємо в бюджет. Пропоную в меморандум вписати, що всі підприємці, які займаються самокатами, оформлюються у Полтаві й переносять реєстрацію у Полтаву, щоб тут платити податки.
Зрештою депутати погодились, що цей меморандум потрібно допрацювати й виписати нові обмеження.
ТОВ «Рухукр» зареєстроване у Полтаві, ТОВ «Болт Оперейшнс Україна» зареєстроване в Києві, ТОВ «Мама Інвест» також в Києві. Вимога про необхідність реєструватися у Полтаві, в першу чергу, направлена до естонської компанії «Bolt». За 2023 рік українське відділення офіційно отримало 659 млн доходу, а чистий прибуток склав 30 млн грн. Компанія працює в усіх обласних центрах у сфері таксі, каршерінгу, доставки їжі та прокату електросамокатів. Ідея реєструвати «Болт» у Полтаві — на рівні вимоги реєструвати у Полтаві «АТБ», «Епіцентр» чи навіть «МакДональдз».
Але що вже говорити про інші компанії, якщо полтавські «Аврора» і «Нова Пошта» перереєструвалися у Києві. З чого зрозуміло, що у Полтаві для бізнесу створено не надто сприятливий економічний клімат.
Джерело: poltava.to