Партія Орбана стала найбільшим рекламодавцем Google у ЄС, який поширює антизахідні наративи, — дослідження Political Capital
Джерело: Детектор медіа
Серед основних наративів, які просуває партія «Фідес», — пропаганда проти опозиційного політика Петера Мадʼяра та опонентів урядових сил, які нібито служать іноземним інтересам, а також дезінформація про те, що європейські «провоєнні» політики начебто хочуть розвʼязати Третю світову війну.
Партія прем’єр-міністра Угорщини Віктора Орбана «Фідес» стал лідером в ЄС за обсягами антизахідної реклами в соцмережах. Про це свідчать результати дослідження незалежного аналітичного центру Political Capital, пише «Європейська правда».
Дослідники зауважили, що витрати на політичну рекламу в Угорщині асиметричні. За їхніми даними, 14 опозиційних партій та пов’язані з ними медіа витратили на рекламу в Meta та Google 839 000 євро, тоді як для проурядового табору ця сума сягнула 4,3 млн євро.
Лише партія «Фідес» та її політики витратили 2,0 млн євро, що в 2,6 рази більше, ніж усі 14 опозиційних партій разом узяті, які витратили 764 558 євро.
«Рівень витрат на політичну онлайн-рекламу в Угорщині неперевершений навіть за європейськими стандартами. Цього року “Фідес” була найбільшим рекламодавцем Google у ЄС, заплативши за шість із 10 найбільш рекламованих відео. На Meta “Фідес” посів 12 місце в рейтингу країн ЄС за даними про витрати на політичну рекламу в період з 14 квітня по 13 травня», — зауважили в Political Capital.
Автори дослідження також розповіли, що саме партія Орбана та її довірені особи переважно просувають ворожі дезінформаційні наративи в Угорщині. Так, основні наративи за період з 4 лютого по 1 червня були спрямовані проти опозиційного політика Петера Мадʼяра (46% загальних витрат на просування таких наративів). Мад’яр є лідером партії «Повага і свобода», який активно критикує політику Орбана.
На другому місці за витратами на рекламу (34% від загальної суми) — просування наративу щодо війни Росії проти України: «європейські провоєнні політики хочуть розвʼязати Третю світову війну».
«Важливість цього наративу поступово зростала з наближенням виборів, і в останні тижні він обігнав і частково поглинув усі інші наративи», — зауважили дослідники.
Третій найбільш просувний ворожий наратив, на який припадає 9% загальних витрат, — пропаганда проти опонентів урядових сил, які нібито служать іноземним інтересам.