Робоча група «Прозорість і підзвітність» розглянула закупівлі Полтавською міськрадою діагностичного сканера та юридичних послуг
В Полтавській обласній військовій адміністрації, на засіданні робочої групи «Прозорість і підзвітність», продовжили розгляд двох закупівель. Це тендер на придбання ультразвукового діагностичного сканера дитячою лікарнею та замовлення юридичних послуг департаментом з питань цивільного захисту Полтавської громади. Щодо тендерної документації першої закупівлі зауважень не було, щодо другої: керівник департаменту має надавати обґрунтування вартості послуг адвоката.
Під час перевірки тендеру на придбання ультразвукового діагностичного сканера міською дитячою лікарнею Полтави, фахівці Держаудитслужби та податкової зазначили, що в них немає зауважень до документів закупівлі та формування її очікуваної вартості. Наразі учасник тендера ТОВ «Ксенко», очікує рішення від міської дитячої лікарні щодо укладання договору купівлі діагностичного сканера Samsung Medison V8. Його вартість 5,2 млн грн.
На засіданні робочої групи повідомили, що ТОВ «Ксенко» фігурує у кількох кримінальних провадженнях. Зокрема, щодо розтрати майна, службового підроблена та надання хабаря службовій особі. Проте працівникам приватного товариства підозр чи обвинувачень не оголошували. На робочій групі “Прозорість і підзвітність” вирішили, що необхідно вивчити технічні характеристики ультразвукового діагностичного сканера, щоб надати повну відповідь на питання: наявний факт завищення ціни чи ні? Тож розгляд тендеру продовжать на наступних засіданнях.
Стосовно договору з надання юридичних послуг, які замовив департамент з питань цивільного захисту та оборонної роботи Полтавської міськради, начальниця управління Північно-Східного офісу Держаудитслужби Ірина Салогуб зазначила, що не отримала від замовника обґрунтування очікуваної вартості.
23 квітня департамент з питань цивільного захисту уклав договір з адвокатом Максимом Дашко. Угода стосується юридичного консультування та представництва. Послуги, вартістю в 100 тис. грн, адвокат має надавати до кінця цього року. Відповідно угоди, вартість години роботи адвоката коштує 1,5 тис. грн. Фахівці робочої групи зазначили, що в міській раді є юридичне управління, яке може представляти інтереси департаменту. Також за словами виконувачки обов’язків начальника Державної податкової служби в області Алли Рябкової, середня вартість послуг адвоката може бути 500 грн за годину:
«Я просто для себе проаналізувала ціни на ринку юридичних послуг Полтави та в цілому України, то ціна формується виходячи із кількості годин, які працює адвокат: чим більше годин він працює, тим дешевша година його роботи. Але в цілому по Україні 500 грн – це вартість години адвоката. Я не можу порівняти рівень адвоката, бо кожен адвокат має свій досвід, й відсоток виграних справ у судах тощо, але середня по Україні ціна це 500 грн».
Керівник міського департаменту з питань цивільного захисту Олександр Сороковий під час засідання робочої групи розповів, що департамент є окремою юридичною особою й відповідно статті 60 ЦПК України, представником у суді може бути адвокат або законний представник, а не інше управління чи департамент. Адвоката Максима Дашко найняли для захисту інтересів департаменту в чотирьох кримінальних провадженнях, які розглядатимуть у судах. Наразі адвокату вартість послуг не оплачували. За словами Олександра Сорокового, нині немає фахових адвокатів, які б виконали таку роботу за 500 грн на годину:
«Стосовно формування ціни: у зв’язку з тим, що в Полтавській області не визначено рекомендована (мінімальна) ставка адвокатського гонорару, було взято до уваги рішення ради адвокатів Чернігівської області та Харківської області. І там середня вартість від 1300 до 1800 грн. Можу цю інформацію надати».
Питання щодо вартості угоди юридичних послуг, робоча група відклала, щоб проаналізувати обґрунтування вартості юридичних послуг, яке надасть Олександр Сороковий та вирішити, чи надалі виносити цю закупівлю на розгляд.