Запорізьке медіа Soda запустило сайт

Проєкт створили журналістки-розслідувачки Катерина Рождественська, Вероніка Хорольська та Лілія Статівко

Запорізьке медіа Soda, що з’явилось восени минулого року та дотепер існувало лише в соцмережах, запустило сайт. Про це «Детектору медіа» повідомила головна редакторка видання Катерина Рождественська.

За її словами, сайт було створено за підтримки Media Development Foundation, а саме завдяки участі в програмі запуску незалежних медіа в прифронтових регіонах – Relaunch.

«Презентували медіа восени минулого року. І щоб не чекати на сайт, вирішили відразу піти в соцмережі. Тому 4 грудня 2023 року запустили Інстаграм, Фейсбук та Телеграм. А зараз нарешті в нас з’явився сайт. Ми відразу розуміли, що він нам потрібен, бо формат соціальних мереж обмежує, і не всі тексти можна скоротити до десяти слайдів. Самі довго наважувались на це, бо боялись зробити щось не так. Але у підсумку зрозуміли, що не помиляється той, хто нічого не робить. До речі, завдяки цій програмі, до створення власного медіа вийшло підійти більш зріло та поступово вибудовувати медіа з нуля», – розповіла Катерина.

До того як створити Soda, співзасновниці Катерина Рождественська, Вероніка Хорольська та Лілія Статівко працювали в Запорізькому центрі розслідувань. В новому медіа журналістки продовжують орієнтуватися на журналістику рішень та розслідування, проте значно розширили тематику.

«Працюючи втрьох в одному медіа, ми мали багато ідей, які “вибивались” із концепції. Тому рішення про створення чогось свого формувалось поступово, – каже Катерина. – Ми працювали над спільним журналістським проєктом і зрозуміли, що втрьох нам комфортно і ми доповнюємо одна одну. Спочатку все трималось на силі трьох самостійних жінок, але потім ми побачили можливість створення медіа від MDF і зрозуміли, що всесвіт нас почув».

Також редакторка пояснила, чому видання назвали саме так: «Ми хотіли, щоб назва медіа була влучною та запам’ятовувалась. Довгий процес брейншторму вивів нам топ назв, які ми протестували на своєму оточенні. В результаті перемогу одержала – Soda. Сода – це речовина, яка має дуже різноманітний спектр дії. Головне – вона є у кожного вдома. А основна її функція – це очищення. Так само і ми журналістськими матеріалами будемо очищувати темні плями поінформованості суспільства. Ми намагаємося знаходити відповіді на питання запорожців, підсвічувати проблеми. Тематики для себе не обмежуємо, бо проблем купа».

Нагадаємо, цьогоріч матеріал менеджерки та співзасновниці Soda, редакторки Запорізького центру розслідувань Вероніки Хорольської «Аскольд: 8 тисяч врятованих з Маріуполя» пройшов у фінал конкурсу професійної журналістики «Честь професії» в номінації «Найкраще інтерв’ю». Також торік Вероніка Хорольська отримала премію Media Development Foundation «25 до 25: молоді та зухвалі».

В 2023 році в рамках конкурсу «Честь професії» журналісти Запорізького центру розслідувань Вероніка Хорольська, Катерина Рождественська, Сергій Сидоров, Маргарита Огнева, Надя Кельм, Євгенія Дроздова, Денис Губашов та Інна Гадзинська стали лауреатами спеціальної номінації від Bihus.Info.

Ілюстація зі сторінки Катерини Рождественської у фейсбук

Джерело