Для створення Інспекції з паркування у Полтаві потрібно 6 млн грн
У Полтаві планують створити інспекцію, яка буде штрафувати водіїв за неправильне паркування. Це дасть змогу щомісяця отримувати в міський бюджет від 500 тисяч до 1 млн грн. Також в планах зробити платні парковки, але це далека перспектива
Сьогодні в Полтавській міськраді «Інститут розвитку міста» представив концепцію організації паркувального простору. Концепція була фактично готова ще у 2021 році, але через повномасштабне росіян вторгнення її презентацію відклали. Останній рік до проблеми організації паркування знову повернулися. Проблема Полтави — це хаотичне паркування, відсутність достатньої кількості паркомісць, запроектовані півстоліття тому вулиці, не розраховані на чинну кількість автомобілів.
Спеціалісти ІРМ розробили концепцію паркування за грантові кошти. Згідно із цим документом у кожного третього мешканця Полтави є автомобіль, тому є відповідна потреба в 104 тисячі паркомісць.
Зокрема задля зменшення заторів урбаністи запропонували облаштувати окремі смуги для громадського транспорту на двох відрізках: по вулиці Шевченка від Центрального ринку до перехрестя з Європейською та вздовж Небесної Сотні від перехресть з Європейською і Стрітенською.
У депутатів виникли запитання, хто впроваджуватиме цю концепцію і чи має документ хоч якесь практичне значення, крім гарних картинок і графіків.
Депутат Денис Поліщук запропонував створити інспекцію з паркування, яка може стежити за дотриманням правил. А вже після перемоги можна говорити про систему платних парковок:
— Забудовники не розраховують кількість автомобілів. Наприклад, у ЖК «Пелюстковий» шість будинків, а місць для паркування майже немає. Левада також потопає в автомобілях. Головному архітектору треба дати доручення, щоб під час нового будівництва у детальних планах територій розраховували паркомісця на кількість мешканців.
Спеціаліст ІРМ Роман Черкун підтримав депутата у тому, що створення інспекції, яка буде штрафувати водіїв, є одним з ключових завдань концепції. Він навів приклад, що у Вінниці інспекція із паркування працювала 4 роки й штрафувала водіїв і лише після цього місто перейшло до платного паркування.
Депутат та заступник керівника інспекції із благоустрою Віктор Булат повідомив:
— На базі інспекції з благоустрою плануємо зробити відділ паркування з 12 осіб. Потреба на роботу відділу 6 млн грн, це витрати на: програмне забезпечення, оплата праці, одяг, планшети. Штрафи від 340 гривень до 680 грн за неправильні зупинки і стоянки. Надходження до місцевого бюджету від штрафів будуть складати від 500 тисяч грн до 1 млн грн на місяць. Якщо ми зараз запустимо цей відділ, то через 6-7 місяців він запрацює.
Депутатка Вікторія Лоза зауважила, що роботу зі штрафуванням водіїв можна почати зараз, без додаткових витрат із бюджету. Інспекторів з благоустрою перекваліфікувати в інспекторів з паркування. Вона розповіла про приклад на Огнівці, де «Декоративні культури» засіяли газон і тепер поліція може штрафувати водіїв. Також депутатка запропонувала розробити концепт, як повинні виглядати стоянки у місті, щоби вони мали охайний вигляд, а із колючою проволокою, як у місцях позбавлення волі.
Судячи із виступів депутатів, які підтримують створення паркувальної інспекції, штрафування водіїв — це тема партії «За Майбутнє», чий представник Максим Малько є очільником інспекції по контролю за благоустроєм. Представлення концепції є теоретичним підґрунтям для подальшого створення цього відділу. Питання щодо прийняття концепції паркування розглядатимуть на наступній сесії.