Дорогу Гадяч-Опішня не ремонтуватимуть

Уже не вперше ми звертаємо увагу на катастрофічний стан доріг Гадяччини. Мабуть, ні для кого не секрет, що кілька років підряд, практично не проїзними залишаються більшість доріг, які з’єднують Гадяч із іншими містами Миргородського району. Гадяч – Лохвиця, Гадяч – Охтирка, Гадяч – Миргород, Гадяч – Опішня досі у жахливому стані та продовжують нести загрозу безпеці дорожнього руху.

«Із Гадяча до Полтави їдемо 3 години, а можна було б дістатися за 45 хвилин. До того ж, доводиться із собою везти дві запаски, домкрати, все на світі. Адже, буквально місяць, півтора тому два колеса «порізав» на цій дорозі. Добре, що села тут поряд, знайомі люди привезли мені колеса. Ото так їздимо і в Полтаву, і в Гадяч, і в Миргород (до речі, у Миргород по лісовій дорозі можна їхати без питань).
Ніде нема таких доріг, як на Полтавщині. Де не виїжджаєш: Чернігівська, Сумська область – постійно щось ремонтується. А на Полтавщині крах якийсь. Слів просто нема … Нормального ремонту цієї дороги ми вже не пам’ятаємо», — коментував стан дороги у одному із відео у соціальних мережах Петро Муренець.

До речі, інспектори відділу безпеки дорожнього руху нещодавно провели весняний огляд дороги «Гадяч-Опішня». Найімовірніше, це стандартна процедура, адже дорога давно не ремонтувалась, тож які саме зміни вони хотіли там побачити, незрозуміло. Звісно, що під час обстеження патрульні побачили ряд недоліків, зокрема, на деяких ділянках відсутнє покриття (щоб бути точними, воно відсутнє скрізь). Інформацію передали до органів місцевого самоврядування і до балансоутримувача дороги.

Донедавна, ми чекали, що 61 кілометр дороги Гадяч-Опішня та майже 60 кілометрів Гадяч-Миргород розпочне ремонтувати ТОВ «Спец комплект постач», яке стало переможцем тендеру оголошеного ще 27 жовтня 2023 року Службою відновлення та розвитку інфраструктури.

Варто зауважити, що згідно умов тендеру, роботи мали бути виконані до 31 березня 2024 року, тобто вже. Та, як бачимо, їх ще навіть не починали. 29 березня уклали додаткову угоду, якою сторони продовжили строк дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо надання послуг. В об’єктивних обставинах, що спричинили таке продовження, вказано «затримка фінансування витрат замовника, що унеможливлює виконання зобов’язань».
Тепер термін виконання робіт завершується 30 червня 2024. Проте, за умови, що інші умови договору не порушені, а сторони повністю виконали свої зобов’язання (включаючи фінансування та інші розрахунки). Згідно тендерної документації, повна сума, яку замовник повинен перерахувати на виконання робіт (загальна протяжність ремонту згідно тендеру 206,424 км) – понад 396 мільйонів гривень.

Проте, як виявилося, очікувати якихось змін не варто.
«Проведення масштабних робіт на дорозі Гадяч — Опішня 2024-го не заплановане», – таке у відповідь на інформаційний запит «Суспільного» повідомив заступник начальника Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Полтавській області Анатолій Мягкохліб.

Нагадаємо, із постанови Кабінету міністрів України відомо, що на ремонт доріг в межах Полтавської області у 2024 році з державного бюджету спрямують 293 млн 323 тис. грн. Це залишок коштів спеціального фонду державного бюджету, який передали Державному агентству відновлення. Але із цих коштів ні копійки не піде на ремонт дороги «Гадяч-Опішня». Їх використають для будівництва та реконструкції автодоріг загального користування державного значення. На Полтавщині цією сумою планують профінансувати будівельні роботи на трасі Н-31 Дніпро — Царичанка — Кобеляки — Решетилівка. Будівництво цієї автомобільної дороги повинні були завершити до кінця 2022. Проте, не встигли через початок повномасштабної війни. А тепер продовжать.

Тож, у той час, коли десь будуватимуть зовсім нову дорогу, мешканці Гадяччини і далі продовжуватимуть залишатися серед бездоріжжя.
Оксана Кириченко.

Джерело